キョウプロスタッフの快適LIFEブログ ~くらしと地域のお役立ち情報~
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2020/04/24
MOVING HOME(引っ越し)
- STARTING SERVICE(開栓)
Reservation is requird.
When you move into your apartment and house you will have to contact us and arrange for an appointment. At the scheduled time and at your attending, we will send our employee who will check and then activate your gas lines. Please attend the check and fill in the forms for activate your gas lines indispensable. (It takes about 1 hour)
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- STOPPING SERVICE(閉栓)
When you move out your apartment and house.You will have to contact us. At the scheduled day, we will send our employee who will check and then stop your gas lines. We send the final bill. Please Pay by the end of month.(or you can pay same way as the last time)
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HOW TO PAY YOUR BILL(支払い方法)
DIRECT DEBIT/CREDIT CARD
When you apply to pay the gas bill by credit card or direct debit, please enter in the form by Email or FAX. We will mail the credit card or direct debit application form for payment within 1 week. And then please fill in the form, mail back to us with our envelope. It takes about 2 months to complete them. Click Here For more information.
EMERGENCY(緊急)
- GAS LEAK
When it smells of gas, call us immediately. Contact in an emergency is available 24 hours a day and on holidays. ( Not contact by e-mail)
Never use an ignition source
Don’t touch any electrical appliances and any electrical switches
- Open windows and doors wide to flush out the gas.
- Close all gas and appliances valves.
- Details to give when calling the emergency contact address
- Your name
- Your address
- The condition of the site Gas leak is “GASU-KUSAI” in Japanese
- RESETTING THE GAS METER
- Close all appliance valeves.
- Press the button on the gas meter.
- Wait for a few minute.
If there is a gas leak or you smell gasu,do not try to reset the meter.
京北営業所の電話が復旧しました
昨日の台風21号の影響により、弊社京北営業所の電話が不通となっておりご迷惑をお掛けいたしておりましたが、復旧いたしました。 ご不便をお掛けし申し訳ございませんでした。
年末年始休業日のお知らせ
お客様各位 年末年始における休業日をお知らせいたします。 ご不便をおかけいたしますが、ご理解とご協力をお願いいたします。 この期間中にいただいたお問い合わせ、資料請求等については、2017年1月4日(水)以降順次回答させ …
ガス機器を取り外し、新設される場合のお願い。
ガス機器を取り外し、新設される場合は事前にご連絡ください。 金属管等によって接続されている機器の取付・取り外しは有資格者でなければ作業できません。 ご連絡はお近くのサービス窓口へ

コインランドリーリニューアルオープンセールのお知らせ
日頃より、コインランドリー キョウプロふれあいステーションをご利用いただきありがとうございます。 ただいま、リニューアルオープンに向けて工事をしており、下記の期間はお休みをさせて頂いております。 9月14日 …
本社事務所が移転しました
本社事務所(管理本部・営業本部営業部営業総括グループ)が移転しました。 1.新本社事務所所在地 京都府京都市南区吉祥院石原東之口44-1 (吉祥院工場内 2階) 2.移転日 2021年7月12日(月)